Et solid faglig fundament

Hjernelæring baserer seg på anerkjente teorier innen samfunnspsykologi, normalpsykologi og utviklingspsykologi. Hjernelæring skal ikke være behandlende, men hjelpe voksne rundt barn å tilrettelegge for utviklingen av robusthet og god psykisk helse gjennom et felles språk og kunnskap om hjernen og følelsene (psykoedukasjon).

Det er viktig for oss at teoriene vi baserer verktøyene på er allment aksepterte som solide.

Hjernelæring er laget og utvikles i tett samarbeid med meget dyktige psykologer. Disse har bred erfaring fra blant annet undervisning, individuell bistand til barn og unge (samt deres familier) og som fagpersoner i retten.

Ønsker du en dypere introduksjon til det faglige fundamentet så send en epost til psykolog Cecilie Angelskår.

 

Lik forståelse av det som skjer inni oss er kjernen. I Hjernelæring bruker vi et felles språk om hjernen for å få dette til.

 

Mer om oss

Tett kobling til fagfornyelsen 2020

Vi jobber primært med overordnet del av fagfornyelsen, inklusive Folkehelse og livsmestring. I tillegg dekker vi flere av kompetansemålene 1-4. trinn i norsk, KRLE, naturfag og kunst og håndverk.

 

Mange dyktige samarbeidspartnere

Hjernelæring består av lærere, pedagoger, psykologer, forfattere, redaktører, forlag, musikere og foreldre som jobber sammen for å utvikle gode verktøy.

 

Podkast om Hjernelæring med Silvija Seres

Hvordan kan «Speideren, Vokteren, Den kloke og Skattekisten» hjelpe barna til å forstå relevant kunnskap om hjernen og psykologiske prosesser? I denne episoden av #LØRN snakker Silvija med daglig leder av Hjernelæring, Kjersti Corneliussen, om læring, psykologiske prosesser og hvordan de er forankret i hjernen.