Fordi lærere har knapt med tid har vi laget et fiks ferdig, alderstilpasset årsopplegg på 37 temaer om hjernen, følelser, behov samt sosial og emosjonell kompetanse.
Mandag morgen mottar du neste ukes tema.
I den ukentlige Hjernelæringstimen bruker du læringsstien i klassen
Samtalene, lekene og oppgavene bygger robusthet hos barna
Foreldre følger temaene gratis, så de også lærer språket og kan møte barna i følelsene deres.
Best effekt på tvers av tjenester i kommunen får dere når alle skoler jobber med Hjernelæring. Vi kobler oss gjerne på eksisterende satsninger i kommunen.
Bestill tilgang
Kommunen signerer databehandleravtale. Vi lagrer ingen data.
Kommunen og vi åpner tilgang
Ta Hjernelæring i bruk
Vi har satt sammen mindre prosjekter som tar sikte på bidra til å løse opp der klasser har satt seg fast i uheldige mønstre. Da trenger barna andre alternativer for oppførsel og det får de gjennom å jobbe med et tilpasset utvalg av Hjernelæring Skole.
Foreldrene kobles på om læreren ønsker og kan gjøre en innsats hjemme.
Skoler i kommuner vi allerede jobber med kan komme i gang på en uke.
Det trenger du ikke. Men du kan bruke triksene fra psykologien i hverdagen. Du kan være en bevisst relasjonsbygger i klasserommet.
Du får økt trygghet i klasserommet; det er mulig å ta ansvar
Du får økt kontakt med barna, dermed bedre klasseledelse
Du får økt glede og stolthet over å bidra i det store bildet
Vi har trukket ut sentral kunnskap fra psykologien og oversatt dette til figurer vi vanlige folk enkelt kan bruke med barna i hverdagen.
Vokteren holder oss trygge
Den kloke hjelper oss å tenke
Speideren søker gode følelser
Skattkisten lagrer alt som virker viktig
Hjernefigurene representerer de viktigste prosessene i hjernen. Jo mer barna og du lærer om figurene, jo enklere blir det å støtte barnet i samtaler om det som skjer.
Det er mye enkle å endre måten vi gjør noe på når vi vet logikken i de dummeste ting. Da lærer vi at hjernen gjør det den er laget til, at vi er normale, men at vi både må og kan endre det som kommer automatisk.